ale neplatí to v případě jejich rodičů. Dovoluji si konstatovat, že je to od nich nezodpovědnost. Další vzdělávání Plány žáků Touhu kadeřnictví Braník dalšího vzdělávání má přibližně čtvrtina žáků. Kosmetičky chtějí studovat obor kadeřnice a naopak. Kadeřnice touží po maturitě, jelikož je obor ukončen závěrečnou zkouškou a kosmetičky po vyšší odborné nebo vysoké škole. Zřejmě si již uvědomují soudržnost Dvorce obou oborů a větší možnosti uplatnění na trhu práce. Absolvent dvou oborů, má mnohem větší možnosti získání zaměstnání či kadeřnictvím Barníku klientely. Bude li mít dvacet klientek, je to málo, ale pokud tento počet zdvojnásobí, tím že nabízí kosmetické a kadeřnické služby, získá tak slušnou klientelu. Tím spíše jsou li tyto obory příbuzné, nebo jak je to v tomto případě, navzájem spolupracující. Může li pracovník poskytnout klientům více služeb, pokryje tím větší procento trhu, má vyšší tržby a větší šanci prosperity. Je dobře, že si žáci toto uvědomují a mají touhu po dalším vzdělávání. Maturita je dnes vnímána jako základ vzdělání. Běžně slýcháme, jak rodiče o vzdělávání svých dětí říkají ať má aspoň maturitu. Zřejmě se mylně domnívají, že jim otevře brány k lepšímu zaměstnání. Dosažené vzdělání přeci nikomu nezaručuje lepší profesní život. Při obtížnosti státní maturitní zkoušky by si každý měl zvážit, zda mu její složení nebude činit větší problémy. Státní maturitní zkouška, je stejně náročná pro gymnazisty jako pro Kavčí Hory
žáky středních odborných škol, kteří se při studiu ještě i připravovali na profesi. Úspěšným složením této zkoušky jsou tedy všichni na stejné úrovni, žák z odborné školy i gymnazista, v opačném případě se žák dostává do svízelné situace. Studoval sice Zlíchov čtyři roky, ale pokud zkoušku nesloží, tak studium neukončil a jeho jediným vzděláním bude základní škola a nemůže v oboru pracovat. Braník kadeřnickými salony Vzdělávání se, by nemělo být ukončeno rokem, jak se dnes žáci posuzují, ale mělo by se stát součástí profesního života. Bez neustálého zdokonalování, studia nových technologií, postupů a trendů se dobrý profesionál neobejde. K neustálému učení nás nutí změna pracoviště nebo povolání. Dnes letý jedinec se považuje za starého, aby usedal do školní lavice. Je to už dávno, co ji opustil a učit se mu už nechce. Má za sebou let produktivního věku a ještě ho čeká, budeme li brát v úvahu předběžný návrh vlády odchodu do starobního důchodu. To studium a rozšiřování si vědomostí rozhodně využije a vyplatí se mu. Graf č. Další vzdělávání po ukončení kadeřnickými salony Braníkem studovaného oboru. Zdroj autor. Vzdělávání absolventů Nabízí se otázka, proč se musí čerstvý absolvent oboru dále vzdělávat, vždyť při studiu získal dodatečné znalosti a osvojil si mnohé dovednosti, není tedy k tomu adekvátní důvod. Jenže tyto obory jsou na neustálém Barrandov vzdělávání přímo závislé, procházejí častými inovacemi v technologii i nových účinných látek a nástupem různých trendů často