techniky samostatného učení a práce problémové učení praktické práce žáků pozorování a objevování Odborné předměty jsou zaměřeny kadeřnický salon Zahradní Město zejména na osvojení schopnosti komunikace při jednání se zákazníky a obchodními partnery v mateřském i cizím jazyce, na znalost vlasové kosmetiky, dovednosti při poskytování kvalifikovaných a kvalitních kadeřnických služeb mytí vlasů, stříhání, ondulace vodová a železem, preparace vlasů, barvení a odbarvování vlasů, úprava dámských, pánských a dětských účesů, zhotovování jednoduchých Zahradní Město vlásenek a příčesků. Obsah odborných předmětů je koordinován s odborným výcvikem. Učení má tři fáze fáze první se žáci seznamují Zahradního Města kadeřnictvím s úkolem, přijímají informace od učitele a vytváří si svoji představu o cíli, kterého mají dosáhnout. V odborném výcviku nejčastěji používáme instruktáž, žáci sledují postup, aby ho mohli později vyzkoušet a zapamatovat. fáze druhá žáci si zkouší práci podle Skalka předvedeného technologického postupu. Tím se vytváří základní dovednost. Při této fázi je kontroluji, zda nedělají chyby a pracují správně. Pokud je práce náročnější, tak rozdělím instruktáž do několika částí, které následně spojíme. fáze třetí v této fázi se studenti zdokonalují a upevňují základní dovednosti. Postupným opakováním a procvičováním se práce zdokonaluje. Tak dojde k plynulé koordinaci pohybů. Metody a formy výuky Jsou voleny s ohledem na obsah konkrétního učiva a výsledky vzdělávání, kterých se má dosáhnout.
Vyučující volí metody podle svých potřeb a zkušeností a s ohledem na charakter vyučovacího předmětu. Uplatňují vhodnou motivaci, která stimuluje práci žáků. Důraz kladu na podporování samostatné práce žáků, především na osobní zodpovědnost a samostatnost, schopnost týmové spolupráce se záměrem odpovídajících schopností a poznání svých možností a ovlivňování žákovských postojů samostatná práce, skupinová práce, referáty, prezentace písemná, praktická, ústní, společné hodnocení, analýza výsledků. Důležitou složkou Chodovec teoretické výuky je používání názorných pomůcek v různé formě, které žákovi usnadní pochopení učiva, jako jsou vzorky vlasové kosmetiky, modely, nástěnné obrazy, zvukové nahrávky, instruktáže, exkurze. Hodnocení žáků Hodnocení je v souladu s Pravidly hodnocení kadeřnice Zahradním Městem výsledků vzdělávání žáků, která jsou součástí Školního řádu. Hodnocení probíhá v rovině motivační, informativní a výchovné individuální ověřování dovedností, postojů a návyků samostatná práce s výkladem technologického postupu ověřování dovedností, Strašnická postojů a návyků na konci každého ročníku Při hodnocení bude zohledněn celkový přístup žáka k vyučovacímu procesu a k plnění hlídáme dětmi u Prahy 10 Zahradního Města