sám sebe a usnadnit tak výběr povolání. Díky ní jsem získala informace, jakým způsobem poradenství funguje u ní. Zaměřeno je především na žáky základních a středních škol, jelikož nemají se zaměstnáním žádné zkušenosti. Po domluvě se zástupci základních škol na termínu a způsobu poradenství navštíví žáci středisko hromadně v rámci vyučování. Pani Synková své poradenství Výtoň zaměřuje na schopnost žáků poznat sám sebe a až poté poznat nejvíce vyhovující povolání a upozorňuje na chyby při rozhodování a výběru střední školy. Návštěva IPS je určena žákům ročníku základní školy. Na předem smluvenou schůzku přichází celá třída i kadeřnictví Vyšehrad s doprovodem učitelem, který následně odchází a žáci zůstanou s pracovníkem IPS sami. Schůzka trvá přibližně hodiny a za tuto dobu se Vyšehradu kadeřnictvím žáci seznámí s možnosti, které se jim nabízejí po ukončení základní školy, se všemi Středními školami a nabízenými obory v republice. Pani Synková se snaží žákům objasnit, že maturitou či vysokoškolským titulem si nezaručí zaměstnání, které je bude bavit. Folimanka Dle jejího názoru je rozumnější vzdělávání od nejnižšího po nejvyšší stupeň, tzn. nejprve si zvolit učební obor a po jejím ukončení pokračovat nástavbovým studiem s maturitou, což znamená let studia. Než se přihlásit na střední školu, navštěvovat ji roky a po jejím absolvování ještě učňovský obor na další roky. První varianta je o roky časově úspornější. Dříve poradenství využívaly
i střední školy pro ročníky, časem zájem opadl a využívali ho pouze některé školy dle svého zájmu s přihlédnutím na kapacitu Úřadu anglickým školkám Prahou 2 Vyšehradem