práce zadávána s větším časovým předstihem. Nejdříve v lednu daného školního roku a minimální čas na zpracování je jeden měsíc. Budovec Je jim však poskytován delší časový prostor na zpracování práce. Žákům je poskytnuta odborná konzultace s vyučujícím, práci však Výhledy tvoří samostatně. Práci, kterou vypracovávají, musí být shodná s prací na praktické části závěrečné zkoušky. Součástí zkoušky je i její obhajoba. Odevzdání samostatné odborné práce je minimálně týdny před závěrečnou zkouškou. Práce bývá předkládána i zkušební komisi před ústní zkouškou. V jednotném zadání je stanoveno téma samostatné odborné práce, osnova jejího obsahu úvod, text řešení, závěr, přílohy a požadavky na formální úpravu písemného zpracování. Minimální rozsah a formát písemného zpracování příslušného tématu, dokumentace k úkolu, pokyny ke zpracování textu na počítači typ a velikost písma, náležitosti titulního listu. Práce je většinou zaměřena na nějaký praktický úkol, je zde kladen důraz na dodržení technologického postupu, dodržování norem, kadeřnickými salony Odolenu Vodu bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, hygienických předpisů apod. Téma se každým rokem může měnit, zadaných témat však může být i více. Jsou zde také uvedeny obecné pokyny k organizaci jejího zadávání, zpracování, odevzdání a způsobu hodnocení. Její upřesnění je projednáváno na schůzce předmětové komise a je v kompetenci ředitele školy. Téma a stanovení úkolu musí být natolik konkrétní, aby Odoleně Vodě kadeřnický salon
mohlo být srovnatelné s ostatními školami. Obhajoba samostatné odborné práce je součástí praktické závěrečné zkoušky. Naše škola kadeřnictví Odolena Voda obhajobu provádí ještě před započetím praktické zkoušky a je nutno předem žáky seznámit s informacemi pro obhajobu. V obhajobě je zahrnut popis a zdůvodnění zvoleného postupu řešení včetně využívání informačních zdrojů, posouzení přínosu práce pro profesní uplatnění, případně prezentace vypracovaného praktického úkolu. Zkoušející učitel má příležitost na tomto základě nejen lépe Podbaba posoudit celkovou odbornou připravenost žáka na výkon daného povolání, ale i jeho klíčové kompetence především komunikativní, personální a sociální, schopnost vyhledávat a zpracovávat informace. Hodnocení způsobu zpracování, dodržení jednotlivých bodů zadání, obsahová i formální úroveň zpracování, používání odborné terminologie, komunikace a reakce na dotazy členů zkušební komise a vlastní přínos práce. Žák pokud práci neodevzdá je při zkoušce značně znevýhodněn. Práce je zároveň hodnocena se závěrečnou zkouškou Ládví praktickou a žák tak nebude bodově hodnocen za příslušnou část zkoušky. Pokud žák neodevzdá z důvodu nemoci samostatnou odbornou práci