Úřadech práce, což jim ublíží na sebevědomí, přičemž by stačilo se výběru oboru věnovat více, využitím již výše zmiňovaných Pražačka testů. Tyto testy mohou být dobrými pomocníky v rozhodování. Graf č. Využití osobnostních testů při výběru povolání. Zdroj autor Znalost oboru před nástupem na studium Pokud se máme v něčem rozhodnout, vždy se snažíme o tom zjistit co nejvíce informací, abychom kadeřnicemi Žižkova nekupovali zajíce v pytli. Kupujeme li si nové auto, a to je finančně srovnatelná investice s investicí do vzdělání, jsme s výběrem velmi opatrní a o autě chceme vědět co nejvíce, technické parametry, spotřeba, barva, maximální dosažená rychlost apod. O volbě zaměstnání by to mělo platit dvojnásob, no jak je zřejmé z grafu č. informace o oboru si před nástupem na studium zjišťovala pouhá čtvrtina respondentů. Jen chtělo opravdu vědět, co je čeká a podle toho se rozhodli tomuto oboru věnovat. Bližší informace získávali především od profesionálů, kteří často bývají jejich známými a příbuznými, od kamarádů, kteří již obor studují, ale také z internetu. Největší část respondentů svůj studující obor znalo pouze z běžných návštěv kadeřnických a kosmetických salonů. Jak jsem již Olšany zmiňovala, pohled z pozice klienta je omezen, což může vést k zidealizování profese. Na základě takových znalostí přeci nemůže žák kadeřnictví Žižkov rozhodnout o svém budoucím povolání. Ze své zkušenosti vím, že u laiků existuje velmi mylná představa o výši výdělku. Klienti si
vynásobí cenu, kterou platili, odhadnutým počtem klientů a následně počtem pracovních dnů a domnívají se, že tyto peníze jsou ziskem. Invalidovna Zapomínají na náklady za spotřebovaný materiál, nájem a daně sociální, zdravotní, daně z příjmu, pak teprve mohou srovnávat se svými kadeřnictví Žižkov příjmy. Vzniká tak názor, že tito pracovníci jsou dobře ekonomicky zabezpečení. Služby přitom donedávna patřily mezi nejhůře placené sektory. Nehledě na fyzickou náročnost daných oborů, především kadeřnice, která je fyzickou náročností srovnatelná s mužskou prací horníka. Graf č. Znalost oboru žáků před nástupem na studium. Zdroj autor Jednou z variant odpovědí v testu bylo také, že informace o oboru budou získány studiem a není tedy potřeba předem o něm něco vědět. Jsou žáci, kteří si nedělají s výběrem povolání velké starosti Želivského a tudíž si ani nezjišťují bližší informace o oboru, kterým se chtějí později živit. Naštěstí tato odpověď nebyla příliš častá. Vypovídá o tom, že někteří žáci zřejmě nemají příliš velký zájem o svoji budoucnost. Období adolescence není pro samotné žáky cvičí těhotnými nejblíže Prahy 3 Žižkova