klubů. Informální vzdělávání je učení neorganizované, nesystematické a nekoordinované přes instituce. Jedná se o získávání Jenerálka poznatků, dovedností a zkušeností z každodenního života z komunikace v rodině, v kolektivu v zaměstnání, z rozhlasu, televize. Mužík, J., Profesní vzdělávání v organizacích je obvykle zaměřeno na zlepšování pracovního výkonu, uplatňování zákonů, předpisů a postupů, Červený vrch na rozvoj osobního potenciálu, který může být přínosem při kariérním rozvoji nebo při zvládání budoucích problémů. Při profesním kadeřnictví Jenerálka vzdělávání můžeme získat i znalosti jak iniciovat a zvládat změny v pracovním procesu i osobním životě, jak řídit firmu a zavést správnou týmovou práci a jak pečovat o zákazníky. Profesní vzdělávání může být i přínosem při získávání odborných dovedností a směřuje k získání či prohlubování příslušné kvalifikace. Zájmového vzdělávání se zaměřuje na zájem, volný čas, dobrovolnost, samostatnost volby, místní příslušnost, uspokojování potřeb, pestrost obsahu, otevřenost, aktivitu. Smyslem zájmového vzdělávání je hlavně možnost seberealizace a schopnost dle uvážení čerpat vlastní potenciál volného času. Specifika vzdělávání dospělých Každý, kdo se přestane učit, je starý, ať je mu dvacet nebo osmdesát. Každý, kdo se učí, zůstává stále mladý. A to nejlepší v životě je kadeřnickému salonu Jenerálce zůstat mladý. Henry Ford Vliv na úspěšnost učení dospělých mají především schopnosti vzdělávaného, osobní motivace, vůle, umění
učit se, racionální využívání času, vhodná životospráva, zdravotní stav, věk a osobnost vzdělavatele. Dospělý člověk by měl být