dlouhodobý. Za experta je učitel uznán minimálně po pěti letech školní praxe J. Průcha, R. Dytrtová, M. Krhutová, Délka praxe dle mého Roztyly názoru ovlivňuje kvalitu výkonu jak kladně tak i záporně. Učitel po delší době samozřejmě získává učitelskou rutinu, vytvoří si kadeřnické salony Kunratic svůj styl učení, přípravy, ale může také docházet k vyhasínání. A jak by měl vypadat dobrý učitel Je snad dobrý učitel ten, kdo podporuje společensko citový vývoj dítěte, nebo kdo dá žákovy kvalitní znalosti a dovede ho k úspěšnému složení zkoušky Ani odborné výzkumy nenašly přesnou odpověď na tuto otázku. Bylo vytvořeno mnoho stupnic, které nám analyzují profesní kompetence učitele. Tyto kompetence popisují, co musí budoucí učitel znát a vykonávat, aby byl ve své profesi odborníkem. Patří sem činnosti ve vyučování i Opatov činnosti mimo vyučování. Vašutová chápe kompetence jako způsobilost, schopnost, dovednost, příslušnost nebo pravomoc. Kompetence je možné také chápat jako kritéria a kvality učitelovy práce. Kompetence učitele je soubor profesních dovedností a dispozic, kterými by měl být vybaven učitel, aby mohl efektivně vykonávat své povolání. Průcha a kol. J. Vašutová, str. Profesní kompetence jsou velmi rozsáhlé. Postihují odborné předpoklady a způsobilosti vykonávat úspěšně profesy. Profesní kompetence učitele vymezujeme jako systém profesních Kunraticím kadeřnicemi kvalit, znalostí, dovedností, zkušeností, které jsou vzájemně provázané. J. Vašutová, str. Základní třídění učitelových kompetencí
vychází z činností a rolí učitele. Jako příklad si můžeme proto uvést následující kompetence odborně předmětové, didaktické, diagnostické, organizační a řídící, aj. a Odborně předmětové učitel má osvojeny znalosti předmětu v rozsahu, který odpovídá potřebám SŠ, je schopen aplikovat nové poznatky vědních oborů do výuky. b Didaktická schopnost přizpůsobit výuku potřebám žáků, masážích nejblíže Prahy 4 Kunratic