při autoregulaci jejich učební činnosti a současně musí být pro učitele neformální a funkční při řízení výuky. Při stanovování Na Bateriích výukových cílů je třeba si uvědomit, čeho má být ve výuce dosaženo a jak cílů dosáhnout. Podle toho se určuje rozsah a uspořádání kadeřnictví Na Bateriích učiva, metodické postupy a organizační formy. Seznámení s výukovými cíli na začátku výuky ovlivňuje i činnost studentů, kteří mají možnost sami kontrolovat, zda cílů dosáhli. Pro vyučujícího je stanovování výukových cílů dobré i při zpětné vazbě, tedy při kontrole dosažení stanovených cílů. Podle toho se může vyučující zamyslet nad tím, jak bude dál znalosti a dovednosti studentů rozvíjet tak, aby směřovaly k co nejlepším dosaženým výsledkům. Otto Obst říká, že Kategorie výukový cíl patří mezi nejzákladnější kadeřnicemi Bateriím stavební kameny obecné didaktiky a didaktiky jednotlivých předmětů. Rozumíme jím představu o kvalitativních a kvantitativních změnách u jednotlivých žáků v oblasti kognitivní, afektivní a psychomotorické, kterých má být dosaženo ve stanoveném čase v procesu výuky. Považujeme za funkční pracovat s pojmem výukový cíl a ten důsledně členit na cíle vzdělávací kognitivní, poznávací, postojové afektivní, hodnotové, výchovné a v užším smyslu a výcvikové psychomotorické. O. Obst., s. Téma výuky, jinými slovy ji lze také nazvat Petřiny modul vzdělávání. Než začneme příprava na výuku, je potřeba mít ucelenou a jasnou představu o průběhu celého školního roku nebo
rekvalifikačního kurzu. Každý tematický celek by měl obsahovat témata jednotlivých vyučovacích jednotek, časové rozvržení učiva, cíl tématu, metody výuky, hodnocení, případně strategie výuky a doporučenou literaturu. Je vhodné plánovat i přípravu mimoškolních akcí,